torstai 26. kesäkuuta 2008

Riisinuudelia

Olen tutustunut erilaisiin pasta- ja riisituotteisiin. Pastatuotteet ovat aika kalliita, joten niihin olen tutustunut vain hypistelemällä kaupan hyllyllä ja lukemalla tuoteselosteita. Ei ole ollut vielä niin suurta pastan tuskaa, etten olisi pärjännyt riisinuudeleilla!

Olen tykästynyt Santa Marian Rice Noodles-merkkisiin nuudeleihin. Ne valmistuvat nopeasti - liotus 3 minuuttia kuumassa vedessä - ja menevät spagetista. Ne pysyvät suhteellisen irtonaisina ja toimivat hyvin pastakastikkeen kanssa. Ei ole tavallista spagettia ikävä!

Tutustuin tällä viikolla toiseenkin Santa Marian tuotteeseen, Glass Noodles-lasinuudeleihin, mutta ne olivat liian "matomaisia" minun makuun - tai asiaan perehtymättömänä olin väärinkäyttäjä, kun yritin syödä niitä sellaisenaan kypsennettynä =). Lasinuudelit menisivät ehkä jossain keitossa, mutta "spagettina" ei... Ne muuttuvat kypsyessään läpinäkyviksi ja liimautuvat kiinni toisiinsa. Valutin nuudelit lävikössä ja hetken kuluttua ne ovat yhtenä kirkkaana "matoklönttinä" - todella esteettistä syötävää... Sotkottelin nuudelit tonnikalan kanssa - tuli ihan opiskeluajat mieleen (perinteinen opiskelijaruoka: spgettia ja tonnikalaa) Maku oli ok ja esim. salaatin kaverina ihan hyvää syötävää.

Ei kommentteja: